مقالات آرشیو خبر ها
آیا یوونتوس بهترین مکان برای پیشرفت دنیله روگانی است؟

آیا یوونتوس بهترین مکان برای پیشرفت دنیله روگانی است؟

دنیله روگانی شاید منظم بازی نمی کند اما ادوارد استراتمن اعتقاد دارد که یوونتوس بهترین جا برای پیشرفت اوست.  تنها یک نفر فصل قبل تمامِ دقایقِ تمامِ بازی های سری آ‌ برای تیمش بدون گرفتن کارت زرد به میدان رفت و البته آن یک نفر کسی نبود به جز دنیله روگانی.

 ثبات و کیفیت بی نهایت این مدافع در مالیکت یوونتوس با وجود سن کمش، فصل گذشته بسیار چشم گیر بود، مخصوصا با توجه به اینکه این اولین دوره ی حضور او در سطح اول فوتبال ایتالیا بود.

 

بازی کردن و اموزش دیدن تحت نظر مائوریتزیو ساری وسواسی و دقیق به طرز شگفت انگیزی برای روگانی مفید بوده است.

 

برای من روگانی بهترین بازیکن جوان ایتالیاست. او توانایی ها و تمرکز فوق العاده ای دارد، وقتی 18 سالش بود برای اولین بار به او بازی دادم، روگانی برای آینده ی فوتبال ایتالیا بسیار مهم است.

 

این ها ستایش های ― واقعا سطح بالای ― از ساری بود، کسی که در تنظیم کردن و سازمان دهی خط دفاع فوق العاده است و این را در ناپولی و امپولی ثابت کرده، جایی که او به سرعت خط دفاع تیم تحت هدایتش را یکپارچه و منظم می کند، او روش بسیار جالبی در استفاده از پهباد در تمرینات دارد، به این ترتیب او جاگیری، فضاسازی و چینش بازیکنان را در تمرین به خوبی تحلیل می کند، این جزء مهمی از متود جلسات تمرینی این مربی اهل ناپولی است.

 

روگانی بعد از اینکه از روش های ساری استفاده ی زیادی کرد، به یوونتوس برگشت، پر از اعتماد به نفس و آماده ی بازی. اگر چه او باید پشت سر 3 تا از بهترین مدافعان اروپا، کیه لینی، بونوچی و بارزالی منتظر می ماند و صبر می کرد، اما همین تمرین کردن و یاد گرفتن روزانه از این مثلث استثنایی برای پیشرفت او بسیار مفید بود. اگرچه باید گفت که او هر وقت فرصتی پیدا کرده، بیشتر هم در کوپا ایتالیا و بازی های کم اهمیت تر سری آ، جزء مهمی از این تیم فوق العاده ی سیاه و سفید پوش بوده است.

 

اگر چه داوید تروکیا مدیر برنامه هایش، اخیرا بانوی پیر و شخص ماسیمیلیانو آلگری را به خاطر کم بازی کردن موکلش سرزنش کرده بود، اما رویکرد روگانی مثال زدنی بود. او صبور باقی ماند و بلوغ فوق العاده ای در مورد این وضعیت از خودش نشان داد و به خوبی می دانست که نوبت او هم خواهد رسید.

 

یوونتوس تابستان امسال روی استعدادهای جوان سرمایه گذاری کرده و ما مشتاقیم که جواب این اعتماد را بدهیم. من اینجا فرصت فوق العاده ای دارم اما هیچ چیز را بدیهی فرض نمی کنم. من تازه به یوونتوس آمده ام و می دانستم که آسان نخواهد بود، اگر چه باید آماده باشم که هر وقت به من نیاز شد بازی کنم.

 

این فرایند ذهنی آرام، خونسرد و به هم پیوسته که شباهت زیادی به رویکرد او در زمین دارد، نشان از مردی بسیار عاقل است، کسی که اجازه نمی دهد در درگیریهای غیر ضروری غرق شود.

 

هفته ی گذشته یوونتوس به اودینه سفر کرد تادر بازی خاصی که افتتاحیه خانه ی جدید گورخرهای کوچک ― داچیا آرنا ― بود، به میدان برود. روگانی ارزش هایش را با عملکردی باشکوه، بدون اضافه کاری در سمت راست دفاع مرکزی نشان داد.

 

آلگری تیمش را 3‐5‐2 چیده بود و روگانی در کنار دو مدافع سرسخت یووه بونوچی و کیه لینی قرار گرفت و به غیر از چند لحظه ی همراه با اشتباه در ابتدای بازی، این مدافع 21 ساله در کنار زوج پیشکسوت یووه بسیار راحت به نظر می رسید، او نقشش را با خونسردی، راحتی و هوش متعارف قابل توجهی انجام داد.

 

از لجاظ جاگیری در کل بازی بی نقص بود، همیشه خود را در کنار نزدیک ترین مدافع، بونوچی و یا وینگ ― بک راست، لیختشتاینر پیدا می کرد و این باعث شد با خطرات هجومی اودینزه به خوبی مقابله کند. اگر دی ناتاله و ترائوره روزشان باشد، می توانند هر مدافعی را اذیت کنند، اما کارهای دفاعی استثنایی روگانی کمک کرد که این دو نفر نتوانند هیچ تاثیر واقعی روی بازی بگذارند. هر وقت که یکی از این دو نفر به منطقه ی استحفاظی دنیله می آمد، او به خوبی دنبالشان می کرد و با روش تمیز و هوشمندانه دفاع کردن دلخواهش به خوبی اثرشان در بازی را خنثی کرد. علاوه بر این، اگر بونوچی نیاز به حمایت داشت و یا از موضعش خارج میشد، هوشیاری و سرعت پوشش های روگانی باعث شد که بتواند از راه برسد و برای هم تیمی اش سریع کاور کند.

 

همکاری دفاعی زیرکانه روگانی شامل شرایطی هم می شد که لیختشتاینر رو به جلو حرکت می کرد و این ملی پوش جوان ایتالیایی باید به کناره ها می آمد و فضای پشت سر قطار سریع السیر سوییسی را پر می کرد و این مسئله به استفان اجازه داد که با آزادی فراوانی در حمله های شرکت کند چون می دانست در صورت از دست دادن توپ، روگانی پشت سر او حاضر و آماده است. با توجه به همه ی این موارد، بدنه ی تلاش استثنایی روگانی کیفیت غیرقابل انکارش را پررنگ می کرد. در بازی ای که او انضباط، استحکام و اطمینانش در تقریبا همه ی کارهایی که مقابل زوج با سابقه ی اودینزه انجام داد، به رخ کشید.

 

با وجود قد 190 سانتی متری، قابل توجه است که این مدافع جوان در نبردهای تن به تن روی هوا و زمین چقدر عالی نشان می دهد.

 

اگر چه آن بازی تنها 5ـمین بازیش با پیراهن یوونتوس بود، او نشان داد که درک قوی از اصول دفاعی چقدر می تواند ارزشمند باشد. بر اساس رویه ورزشکارانه ای که از روگانی دیده ایم، او ترکیب بی نقصی از فیزیک و هوش است.

 

جای تعجبی نیست که او با امثال نستا و بارزالی مقایسه می شود، او واقعا همینقدر خوب است، اما چیزی که قضیه را ترسناک می کند این است که تنها 21 سال دارد و می تواند هنرش را حتی بهتر کند.

 

حضور در یوونتوس بدون شک بهترین مکان برای دست یافتن به این مهم خواهد بود. اگرچه او مهره ای برای اینده خواهد بود، این مدافع برازنده همین الان هم تمام ابزار لازم برای سهم داشتن در تیم کنونی شگفت انگیز یوونتوس را دارد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: